Monday, June 28, 2010

word or harsh

Hey Readers,

"sorry" atau "maaf" - dua perkataan yang seringkali kita dengar ucapan ini bila melakukan sesuatu kesalahan atau menyedari akan kesalahan yang dilakukan oleh si pesalah. Bagi aku samada ucapan ikhlas/tidak ikhlas bergantung juga pada seseorang mengucapkan kata tersebut. Tiada manusia di dunia sempurna dan bagi yang tidak pernah menyebut perkataan ini, dia adalah seorang yang ego (ego tidak bertempat). setiap manusia mempunyai ego masing-masing TAPI tidak perlulah mempertahankan ego kalau secara terang-terangan kesalahan itu terjadi atas kesilapan kita sendiri.

Bagi aku, aku memang ingin mengucapkan perkataan ini pada seseorang tapi tidak pasti bila. Aku juga manusia biasa yang ada perasaan cuma tidak pasti samada aku benar-benar pasti atau tidak. Mungkin satu kesalahan kalau kita sayang seseorang dan dalam masa yang sama kita menyukai orang lain. Tapi yang pasti orang yang kita suka pula kita tidak tahu dia suka kita atau tidak, sebab kita sendiri tidak mengetahui kita menyukai dia dalam masa terlampau singkat.

Sejujurnya aku kadang-kadang cemburu gak la dengan orang yang boleh melukis. Aku teringin nak melukis tapi sayangnya aku tak pandai melukis. Sampaikan muka orang yang aku ngat akhirnyer luput di telan ngatan aku. haha. Yes! aku adalah peminat misteri seseorang tapi apakan daya aku, aku terlewat untuk membuatkan muke dia sentiase dalam ngatan aku. :)

No comments:

Post a Comment